Suggestions


Here we mingle, introduce ourselves, our thoughts and ideas and have caring discussions.

User avatar

Posts: 1296

Joined: Sat May 31, 2014 12:35 pm

Post Fri Aug 22, 2014 6:22 am

Re: Suggestions

it sounds very good :rock: and what about some more behaviour by different mouse-speed / pen-pressure? E.G. with SATURATION, HUE (Gradient-Color), BRIGHTNESS/CONTRAST => GRADIENT-COLOR (changing in a time-lapse/ pressure and randomized) like in Flamepainter ... and Multicolored Brush? :ob
my system: intel7 - 2600k, gtx 970, dualboot windows 7 64 bit / ubuntu 14.04 lts
my deviantartpage: http://zeropainter.deviantart.com/gallery
my youtube channel: zeropainter - ok, there are only 2-3 very short videos
User avatar

Site Admin

Posts: 7430

Joined: Sun Nov 10, 2013 1:38 pm

Post Fri Aug 22, 2014 8:04 am

Re: Suggestions

If you read my big post about a universal brush interface, you'll be able to recognize that potential. It is part of the idea! :geek: :D
Here to help! :D
System Info: Mac mini, Apple M1, 8 Gb, Sonoma 14.5 - secondary: AMD Radeon RX Vega 10, AMD Ryzen 7 (2.3 Ghz), Windows 11
Taron.de | Twitter | Pinterest | YouTube
User avatar

Posts: 1903

Joined: Sun Mar 23, 2014 1:48 pm

Post Sat Aug 23, 2014 10:18 am

Re: Suggestions

MODULAR ! the alphabet of develop

sorry! again in Farsi, my brother to lazy that translate all of my words. i can help myself with some keywords.

modular system means more options!
more presets!
more custom
more easy and more powerful ...
just it must not busy and complex more than artists want ... Taron said me dont say all of these is easy but i know that is!
verve before newer versions is a modular system for paint. it is! when you select one from 9 means you use modules and when you set fluidity and buildup and layers means you works modular!
dont afraid and worry about future. it is test-able! it is easy-able!
softwares are changed in them levels and versions but almost thay made better and with more options and better performance and easier techniques.
modular is only a replace-able friendly feature base, mix-able ... if you want mix more and if dontT, dont!
a tree based modifier, a grammar based text, a driving rules book ... it is more artistic if you want it. it is huge potential, a big and very big jump...
and with all of this we can test it ... i believe but you can easily!
we have some tiny and likely updates per week ... when these are sum together we have a modular and optional toolbox for paint more and freely

در مورد سیستم های ماژولار

وروه یک نرم افزار طراحی هست.
پس باید خوشدست و منطبق بر نیازهای هنرمند باشد
برای این کار باید قابل تنظیم و تعدیل باشد
برای تنظیم و بهینه سازی ما نیازمند یک ساختار جامع هستیم نه ضابطه های موقت
یک ساختار جامع یعنی ضوابط دقیق و پایدار با تعریف مشخص روابط
در واقع ساختمان یک نرم افزار با ساختار صحیح یک مدل ریاضی از مجموعه ای از قوانین و عملکردهاست
که توسط برنامه نویس از واقعیتی خارجی مدل شده و دوباره سعی در شبیه سازی خارجی داره
خب دقت کنید!
وروه همین حالا یک نرم افزار ماژولار هست!
حالات روشن و خاموش، تنظیمات کانواس، تاثیر کلیدهای کنترل و شیفت ، رنگها و تنظیمات سیالیت ...
ما مجموعه ای از ماژول ها در کنار یکدیگر داریم که قابل ترکیب و تنظیم هستند
این یعنی ما حالت ساده ای داریم مثل براش یک بدون فشار بدون تغییر رنگ بدون کنترل و شیفت بدون تقارن بدون سیالیت
بعد میتوانیم هر کدام از این موارد را که نیاز داریم به مجموعه اضافه کنیم.
لایه ها- وارپ - ماسک - تنظیم مختلف براش - تنظیم ستینگ ها ...
همه این ها یعنی ترکیب موارد قابل ترکیب
سیستم ماژولار چیز عجیب و ترسناکی نیست.

با بیان دیگه عرض میکنم:
اولین چیزی که در یک تولید نظام یافته مهم هست ساختار هست
ممکن هست ما اتفاقی یا از روی تجربه به یک قلم موی خوشدست یا یک روش جادویی برسیم
و اون خیلی خوب هم جواب بده
من میخوام یه مقایسه ساده بکنم این نرم افزار رو با همه نمونه های ماژولار دیگه
اون قلم جادویی خیلی طرفدار خواهد داشت، جالب و مهربان خواهد بود. زود با هنرمندان دوست میشود و به راحتی برای آنها نقاشی میکند.
خب تا اینجا همه چیز درسته اما یک سوال
آیا شما به پیشرفت و تکامل ابزاری اعتقاد دارید؟
جواب معمولا مثبت هست. اگر منفی باشه دقیقا میتونیم بگیم که همین حالا ما آخرین جواب را داریم
و اگر به نظر کسی این نرم افزار بهتر از این نخواهد شد باید بسیار خوشحال باشد چون همین حالا بهترین حالت را در اختیار دارد.
پس فرض میکنیم که قبول داریم که نرم افزار میتواند بهتر شود.
حالا بیاییم این جمله را توضیح دهیم.
به نظر برنامه نویس این نرم افزار هنوز به دوران شکوفایی اصلی خود نرسیده است
به نظر بعضی هنرمندان سادگی و قدرت فعلی نرم افزار بی نظیر است و باید حفظ شود.
به نظر بعضی هم تعدیل و تنظیم و سازگاری های فنی و بهینه سازی ها مهمترین نیاز نرم افزار هستند.
خب اگر درست دقت کنیم همه درست میگویند. همه این موارد واقعی هستند اما مجموعه همه اونها هست که حقیقت رو شکل میده.
من میخوام بگم که برای بهینه سازی ساده هم ما باید به ساختار همون ابزار جادویی و مرموز پی ببریم.
برای کنترل بهتر و پاسخگویی به نیازهایی که همون هنرمندان برای ما تعریف میکنند باید تسلط بیشتری به ابزار پیدا کنیم
من قبول دارم که خیلی از کسانی که با یک نرم افزار افزار خوب مواجه میشن یه زمان محدودی رو برای تست میگذارند
و بعد با چند تا از ابزارهای خاص اون بیشتر کار میکنند و قلم های مورد علاقه اونها محدود هست.
من قبول دارم که هنر اصلی طراح در ایجاد هست نه در ابزار و متریالی که باهاش کار میکنه.
اما خیلی از هنرمندان هم هستند که از ابزارهای جدید حس و ارزش های تجسمی جدیدی ایجاد میکنند.
من باور دارم که خیلی از ابزارهای نو فرزند ابزارهای قدیمی هستند. ما دانش و کشفیات و حتی آرزوهای خود را مدیون تجربه هستیم.
ما چیزی را متوجه میشویم و بر اساس آن حرکت و تمایلی در ما شکل می گیرد.
ابزار نو یعنی ایده های نو.
ابزار جدید یعنی راه ها و سبک های نو
مطمئنا ما بی نهایت فرصت نداریم تا به بینهایت تجربه دست پیدا کنیم و این درست نیست
اما در هر راهی که قدم میگذاریم با شناخت و کنترل بیشتر به نتایج عمیق تر و دقیقتری دست پیدا خواهیم کرد.
یک نکته مهم عرض کنم و بروم سر بحث سیستم های ماژولار
درست است که شلوغی ابزارها باعث سردرگمی میشود و پیچیدگی های فنی معمولا مورد علاقه هنرمندان نیست اما همیشه کسانی هستند که در همین مرحله نقش مهمی دارند
شما فرض کنید همین دوست برنامه نویس خودمان را
اگر تارون دانش فنی و انگیزها و تجربیات هنری نداشت، اگر گوشی برای شنیدن نیازهای هنری نداشت و اگر پیشنهاد پذیر نبود حتما وروه اینقدر خوب نبود.
اگر یک آدم که حوصله مسائل فنی را نداشته باشد مشغول حل کردن معماهای غیرهنری نباشد ما نرم افزاری نخواهیم داشت.
اگر این سوال را مطرح کنیم که خب مسائل فنی برای خود برنامه نویس باشد ولی برای ما ترجمه هنری آن را به کار ببرد با هم جواب ساده ای هست.
برنامه نویس یک نفر یا یک تیم محدود است. ارزش این برنامه ها به تنوع و کارایی متنوع و قدرت انطباق آن با نیازهای هنرمندان هست.
نیازهای گوناگونی که روز به روز بیشتر میشوند.
یک حلقه واسطه باید وجود داشته باشد.
افراد هنرمند دیگری که به تغییر و انطباق و تنظیم و تعدیل نرم افزار تمایل داشته باشند.
یک سیستم ماژولار این افراد را قادر میکند به نرم افزار کمک کنند و به برنامه نویس کمک میکنه ساختارهای نرم افزار رو محکم و تقویت کنه.


من اتفاقا از هر دو تصویری که دوستان ارسال کردند ایده گرفتم و لذت بردم
فرض کنید یادداشت آنها چیز دیگری بود!
در نمودار میکس ما میتوانیم از حداقل ها استفاده کنیم اما در صورت نیاز به موارد بیشتر راه بر ما بسته نیست.
خیلی از نقاشی های معروف به خاطر پیچیدگی و پرکار بودن و خاص شدن شهرت یافتند.
در یک فروشگاه پراز وسایل مختلف هنری هم ما به جای تردید و تعجب میتوانیم به دنبال نیازهای خود بگردیم و از یافتن آنها خوشحال شویم.
اگر ما بدانیم چه میخواهیم سریع انتخاب میکنیم و اگر ندانیم دست ما برای انتخاب و تجربه باز هست.. و اتفاقا از هر جایی میتوانیم شروع کنیم.
یک نکته مهم:
بدون ترکیب موارد نو ما چگونه نتیجه آنها را حدس بزنیم؟
شما میدانید که لذت کشف یک قلم موی نو از لذت کشیدن یک نقاشی خوب کمتر نیست؟
شما میدانید قلم موی جدیدی که شما عاشق آن هستید از ابزارهای دیگر برای شما بهتر عمل میکند و نتیجه زیباتر و راحت تری ایجاد میکند؟
درست هست من هم از گم شدن در ابزارها میترسم اما به جای ترس باید از راه حل آنها استفاده کرد.
همه ما نرم افزارهایی را دیده ایم که به خاطر اشتباه در تعیین پیچیدگی هم کاربران خود را از دست دادند و هم کارایی خود را و از دور خارج شدند.

خب قصد بر مقایسه ندارم ولی شاید نرم افزار تویستد براش را دیده باشید
من یادم هست که یه سیستم ماژولار قوی در اون نرم افزار تعبیه شده
تا جایی که من تست کردم بسیار شلوغ و پیچیده بود
اما چند نکته جالب داره و ما میتوانیم از این نکات مهم استفاده کنیم.
اول اینکه امکان ساخت براش تصادفی در اون وجود داره.
این یعنی یک گام قوی برای رام کردن و دسترسی به حالات مختلف به سرعت
دوم اینکه براش های جالب چه با تصادف و چه با تنظیم اگر بدست بیان قابل ذخیره سازی هستند با نام و با یک آیکون تصویری یادآور و معرف
و سوم اینکه آدمهایی که حوصله و علاقه دارند شاید مثل خود من، با اون ابزارها و تنظیم ها کلنجار رفتن و صدها قلم خوب از اون تنظیمات پیچیده استخراج کردند که اگر شما مایل بودید میتونید از همونها شروع کنید.
این تنوع یک بدی نیست بلکه حسن و امتیاز هست.
اگر شما حس و نیاز به نقاشی ژاپنی داشته باشید یا نیاز به پاستل گچی اونوقت اون کتابخونه قوی به کمک شما میاد و پیشنهادات عالی به شما میده
در خیلی از موارد و پروژه های طراحی، این آلبوم های آماده ابزار و کارهای هنری هستند که انگیزه و ایده ایجاد میکنند.
من قبول دارم که خیلی از براش های عجیب مصارف محدود دارند اما همونها گاهی یک کار غیرممکن رو بسیار ساده میکنند.
مثلا خیلی از قلم های خاص هستند که کارهای بینظیری انجام میدن. مثل براش نقطه گریز یا گرانج یا آب ...
حتی خیلی از قلم های ساده هم با تنظیمات خاص بسیار مفیدتر و قوی تر عمل میکنند. مثلا حس مداد بهتری دارند.
بعضی از ابزارها هم خودشون الهام بخش هستند هم کمک میکنند سبکها خاص و متفاوتی رو ایجاد کنیم.
حتی براش های فانتزی که منشاء بیرونی ندارند میتونند در کارهای مختلف استفاده بشن
به نظرم من هدف ما نقاشی دقیقا مثل طبیعت نیست.
حتما نرم افزارهای پیشرفته و با تجربه هم نقایصی نسبت به نقاشی طبیعی خواهد داشت پس ما باید از ظرفیت های برتر دیجیتال هم استفاده کنیم.
برای مثال میخوام ورژنهای جدید زیبراش رو اشاره کنم. خیلی از ابزارهای اون اصلا در مجسمه سازی کلاسیک مطرح نیست اما عملا کاربردشون رو داریم میبینیم.
یا مثلا در متریال و تکسچرینگ سه بعدی اگر امکانات پیچیده و تلفیقی نباشند خیلی از افکتهای جذاب هنری و تجاری خلق نمیشوند.
وقتی فیلم ترنسفورمرز رو میبینیم ممکنه از پیچیدگی های فنی حیرت کنیم اما در واقع اون روبات فقط یک اسباب بازی ماژولار جالب هست
نظر من این هست که اتفاقا تنها راه پیشرفت صحیح این هست که ما از کمی بالاتر به موضوع و آینده نگاه کنیم.
بهینه سازی های کلی اصل و پایه و اولویت هست
و یک براش انجین خوب و قابل تنظیم دنیایی از موضوعات جالب و توانایی های جدید با خودش به همراه میاره
مهم نیست که ما از بخشی از اون استفاده نکنیم چون سبک متفاوتی داریم.
مهم این هست که قابلیت های خوبی رو به عنوان آپشن و انتخاب داشته باشیم.
دوست هنرمند، من اگر تونستم براش شکلات رو تهیه کنم اون رو به شما هدیه میکنم
و اگر تونستم براش موی خرس قطبی یا یخمک رو درست کنم هم همین کار رو میکنم.
این رو در حد یک تفریح گذرا نگاه نکنیم.
منظورم این هست که این تنوع به کاربر قدرت انتخاب و مانور میده و اون رو توانا تر میکنه.
خیلی از نقاشی های دوستان در گالری رو به نظرم با فتوشاپ هم میشه کشید.
ولی نکته اینجاست که روش جدید جالب تر و خلاقه تر و سریعتر هست. و انعطاف بیشتری داره.
من وقتی براش انجین فتوشاپ تازه عوض شده بود یه مدت باهاش تست کردم و برام جالب بود.
خب میدونیم که اون هم ماژولار هست... اگر چند تا امکان دیگه هم داشت آیا بد تر بود یا بهتر میشد؟
من با همین تنظیمات ظاهرا محدود گاه و بیگاه آثاری میبینم که احساس میکنم باز باید با دقت بیشتری به براش ها نگاه کنم.

من یک مورد را برای نمونه مثال میزنم و توضیح میدهم.
رندوم براش
در مورد همین امکان به ظاهر خنده دار براش رندوم چند نکته بگم
میتونه در انتخاب نوع قلم باشه تا ما در مراحل ایده یابی سورپرایز بشیم و دیگران رو سورپرایز کنیم.
میتونه روی هر کدوم از پارامترها بیاد و اون رو با درصد دلخواه تغییر بده
میتونه به صورت فیلر و پرکننده بیاد و تنوع جالبی در بافت ایجاد کنه و کار رو طبیعی تر کنه
میتونه در انتخاب تصاویر از یک مجموعه باشه
میتونه در ساخت یک براش جدید باشه که چه بسا با دستکاری های جزئی به ما یک سبک جدید پیشنهاد کنه
میتونه یه انتخاب تصادفی و تناوبی از بین قلم های مورد علاقه خود ما باشه
... و حتما در مرحله عمل و با فکر بیشتر میتونه مصادیق جالب تری داشته باشه
این یعنی پویایی نرم افزار...
وظیفه برنامه نویس این هست که هم نیازهای فعلی رو تشخیص بده و هم برای آینده برنامه خوبی داشته باشه.
ما همه قبول داریم که اولویت ها مهم هستند و چنین کار مهمی حتما پیچیده هست
ولی شما نگران نباشید. کسی که به نظر کاربران خودش گوش میکنه اون اشتباهاتی که ازش میترسید رو انجام نخواهد داد.
سبک کردن محیط برنامه چندین راه حل داره. مود های مختلف. محیط مینی. لود کردن انتخابی و موارد دیگه
خود شما دوست عزیز اگر یک براش شماره 9 عالی با دسته طلایی خوشرنگ و مورد علاقه و کانواس مورد علاقه و حلال فلان و پیگمنت فلان از مارک دلخواه خودتون داشته باشید بیشتر لذت میبرید یا یک براش شماره 9 عادی
نکته ای که نباید فراموش بشه این هست که تنظیم و آپشن بیشتر ما رو مجبور به کاری نمیکنه اما اگر بخواهیم در رسیدن به هدف ما رو کمک میکنه.
همیشه در نظر بگیرید که اگر شما انتخاب معلومی دارید خیلی راحت میتونید راجع به آپشن های جزئی تر تصمیم بگیرید.
اگر عجله داشتید از همون پیشفرض های برتر استفاده کنید و اگر فرصت داشتید اون نیم ساعت اول براش مورد علاقه خودتون رو درست میکنید و در نیم ساعت های بعدی با عشق و علاقه نقاشی های بهتر و زیباتری خلق میکنید.

در یک جمله ساختار ماژولار یعنی آپشن های بیشتر و انعطاف پذیری بالا و سازگاری با سلایق مختلف
در مورد این آپشن ها هم ممکن هست که ظاهرا ساده و حتی بی فایده به نظر برسند اما تجربه به من ثابت کرده که با تنظیمات خاص میشه از نرم افزار استفاده های خاص و عجیبی کرد.
من اتفاقا این هفته توانستم با یک کارت گرافیک جدید کار کنم که هیچ یک از باگهایی قدیمی در اون نبود. یک کارت جدید.
من متوجه شدم که براش شارپ چطور هست و براش 9 واقعی محدودیت سایز در مو های قلم مو دارد و غیره
از طرفی حق دادم به دیگران که طراحی های من کمی عجیب باشد و از طرفی دوست داشتم دیگران هم این موارد رو تجربه کنند.
این یعنی یک آپشن به آپشن های قبلی اضافه شود نه اینکه چیزی کم شود. این یعنی علاقمندان بیشتر و آثار هنری بیشتر و تنظیمات بهتر
یک براش انجین و نرم افزار ماژولار یک کارخانه بزرگ و پرسود خلاقیت است و به همه سود میرساند.

تشکرات
User avatar

Site Admin

Posts: 7430

Joined: Sun Nov 10, 2013 1:38 pm

Post Sat Aug 23, 2014 11:27 am

Re: Suggestions

I'm even too lazy to paste that into google translate and hope for some proper translation. :shock: :lol: :P
But, eh, what now? First of all, with modular system we commonly mean a system where you can combine modules with each other, most often in form of a visual system. To turn up a dial has nothing to do with a modular system. :geek:
Second of all, everything is easy, if you know everything. I don't. I'm impressed that you do, though, I'm looking forward to your painter, b! ;)
Third comes the whole question as to what artists might prefer in terms of visual access. Some love modules, other love lists with sliders, yet others may prefer labeled tree based editors, who knows. I prefer to figure out what feels right to me, run it by everyone and we nudge things into harmony as good as possible. There's no "one size fits all" solution, for many good reasons, but it's about possibility first and then about "looks".
So many things I still need to work out about elegant interface programming solutions. I know what I want, but need to get to do it first and I'm still too busy. However, I can't wait to start!!! :bounce:

Last but not least, thank you so much, Borhani, I really appreciate your care and support there, that's awesome! It's a little rough to deal with the language barrier and I'm sure there's even a small challenge culturally when it comes to understanding each others humor or gestures, but thus far we seem to be doing quite well and I'm thrilled about what you do! :ob c:!

Later I'll see how far I get with google translate, I promise! :)
Here to help! :D
System Info: Mac mini, Apple M1, 8 Gb, Sonoma 14.5 - secondary: AMD Radeon RX Vega 10, AMD Ryzen 7 (2.3 Ghz), Windows 11
Taron.de | Twitter | Pinterest | YouTube
User avatar

Posts: 4730

Joined: Mon Mar 24, 2014 9:58 am

Post Sat Aug 23, 2014 10:31 pm

Re: Suggestions

here the translation ;)
(i am always amazed by the google translator even not all is always perfect)



The modular system

Verve is a software design.
So it should be ergonomic and conform to the requirements of the artist
It needs to adjust the
We need to adjust and optimize the structure of the temporary regulations are not comprehensive
A comprehensive structure, accurate, and consistent with the definition of the criteria
In fact building an application with the correct structure of a mathematical model from a set of rules and Mlkrdhast
By external reality programming models try to simulate the outer strike again
So be careful!
Vrvh right now is a modular software!
Modes on and off, Canvas Settings, Control and Shift keys and effects, color settings and fluidity ...
We have a set of modules that can be combined together and are adjustable

Then do any of these things that we need to add to the collection.
.What Layer Varp - Masks - Various Brush Set - Set Styng are ...
All this means that the composition of the compound
The modular system is something strange and frightening.

With other words, I w:
In a production system, the first thing that is important is the
We may experience an accidental or an ergonomic brush or a magical way to get
And it feels so good answer
I want to do a simple comparison of the modular software with all other samples
Magic Pro Pen could be very fun and be kind. Artists like for them to be quickly and easily paints.
Well here everything is Ok, but the question
Do you believe you have the means to progress and evolve?
Usually the answer is yes. If negative, I just can say that now we have the last answer
And if you think you will be very happy with this software is better because it has the best right now.
So let us assume that we agree that the software could be better.
Now let's explain this statement.
In terms of programming, the software is still in its original heyday has not come
Some artists seem to simply present the software is unique and should be preserved.
According to some technical adjustments and adaptations and improvements are most needed software.
Well if we look all right. All these things are true, but the truth was that they were all set.
I simply want to say that we have the same tools to optimize explore the magical and mysterious.
For better control and respond to the needs of artists just told us that we should predominate tool
I agree that a lot of people who were faced with a good software program for a limited time for testing, namely
And the more I work with some of the specific tools and items of interest to them is limited.
I believe that art is not the tools and materials to create the design that was in it.
But there are a lot of artists new tools to create a new visual sense and values.
I believe that many of the new tools, old tools are children. We owe our knowledge and discoveries, and even dreams are experienced.
We are what we know based on our desire to move takes place.
New tools means new ideas.
New tools means new ways and styles
We certainly do not have infinite opportunities to experience extreme we find this is not true
But at every step of the way to understanding and putting more control into the deeper and more accurate results will be achieved.
An important matter, and I go to the modular system
It is true that the confusing clutter of tools and technical complexity favorite artists are not always the ones who are at the same stage role
Suppose you are the programmer friends ours
If Tarvn technical knowledge and motivations and experiences, not art, not art needs to hear if the phone is not allowed if the offer was not good enough to be Vrvh.
If a person who is not interested in solving the riddles Ghyrhnry technical issues, we are not going to have the software.

Program is limited to one person or a team. It's worth the diversity performance and adapt it to the needs of artists is diverse.
Needs to be more diverse by the day.
There should be an intermediate ring.
Another artist ever to change and adapt and adjust their willingness software.
A modular system that enables individuals to help software developers helps to firm and strengthen the structures that make up the application.


Incidentally, a friend sent me a picture that is both an idea and I have enjoyed
Notes suppose it was something else!
Mix in the graph we can at least use it if we need more roads are not closed.
Many famous paintings because of the complexity and hardworking and were well known.

If we know what we want and if we do not quickly look at our selection and experience is open .. in fact anywhere we can begin.
An important point:
No new cases of how we combine them to guess the outcome?
You know the joy of discovering a new brush painting drawing a fine not less than fun?
You know you love your new brush tools work best for you and thus create a better and more comfortable?
I was just afraid of getting lost in tools but rather afraid of the solution should be used.


Well, maybe I'm not going to compare him to have seen Twisted software
I remember a powerful modular system in the embedded software
As far as I've tested it was very crowded and complex
But the interesting thing is how we can use these important points.
First, there is the possibility of making random brush.
This is a strong step toward taming and access to different scenarios quickly
Secondly, whether by accident or by setting him interesting is if you get storage are represented by name and an icon image reminiscent of reagent

This diversity is not a good and bad points well.

In many cases the design of the project, the album artwork ready tools that create the motivation and ideas.
I agree that a lot of weird uses for it, but just sometimes an impossible goal is very simple.
For example, many of the specific items that are doing unique things. Like him or grunge or water escape point ...
Even many brushes with specific settings is much more simple and powerful act. For example, pencils feel better.
Some other tools are also helping to inspire their own styles and different make up.
Even her fantasy that no external source that can be used in different tasks
I think our goal is to paint just like nature.

For example, the new version Zybrash I got my point. That means it does not pose much of a classical sculpture, but I have actually seen Karbrdshvn.
For example, in a three-dimensional texturing material and if the features are not too complicated and the fusion of art and business of creating interesting effects are not.
When Trnsfvrmrz film's technical complexity might be shocked but really he's just a toy robot is modular interesting

General optimization principle and foundation is a priority
And a customizable brush engine, good fun and a world of issues with the new ability to centrally
No matter which part we do not use it because we have different styles.
It is important that as a good feature to have options and choices.
Like an artist, I get it if I could brush up on your chocolate gift I
And if I could fix her hair, polar bear or Ykhmk I'm doing the same thing.
It's not much fun watching brief.
What I mean is that the diversity of the user's choice and maneuver the game and it was more powerful.
Many of the paintings in the gallery's Friends took me off with Photoshop.
But the more interesting point is that the new method is faster and more creative. And far more flexible.
New Photoshop Brush engine was changed when I got a test for him and for me it was interesting.
Well ... If you know that He is modular in several other possibility was whether it was better or worse?
I see this setting is apparently limited to the occasional pieces that I feel the need to look more carefully into the brushes.

I have to give examples and explain.
Random Brushes
About the possibility of seemingly random funny for him to say a few things
Ok, so we can choose the font type, the idea of ​​finding surprise after surprise, we get the others.
But on each of the parameters to come up with the desired percentage change
Filler and filler can be hard and interesting variety in texture and do not make her a more natural
I did not choose the images from a collection
But the construction of a new brush that might be a slight modification was suggested to us a new style
Be a periodic random selection of our favorite items to be
And certainly in stages, and the more I did the more interesting examples have
This means that the dynamics of software ...
It is the responsibility of the programmer wanted to recognize both current needs and future plans look good.
Our priorities are important and we all agree that it is important to be wrapped
But you do not worry. Users who broke his own mistakes that I feared he would not do it.
There are several solutions to alleviate the environment. Different modes. Mini environment. Loads of choice and other


Consider this: If you ever doubt your choice, you can easily decide on the detailed options.


In the modular structure means more options and flexibility, and compatibility with different tastes

In fact, this week I was able to work with a video card that was not in any of the old bugs. A new card.
I realized that the set sharp limits how is the actual size of the brush, hair brush is 9 etc.
I designed my right hand to others who are a little strange and I liked the other hand, others have experienced this.
This means that an option be added to the previous option is not that something. It's more interested in art and more and better options
A brush engine and modular software is a huge and lucrative industry innovation and benefit to everyone.

Thanks
Last edited by Pilou on Thu Aug 28, 2014 3:00 pm, edited 2 times in total.
Is beautiful that please without concept!
http://moiscript.weebly.com/ https://schmoll8.wixsite.com/magicavox
Latop: Geforce GTX 950M, Intel Quad Core i7, Windows 10, 8 Gigas, 2.4ghz
User avatar

Site Admin

Posts: 7430

Joined: Sun Nov 10, 2013 1:38 pm

Post Sun Aug 24, 2014 12:17 am

Re: Suggestions

Ah, haha, Pilou, thanks, I've done that already, too. ;)
I'm still often uncertain, if I did understand what Borhani was saying, you know. I'm sometimes confused as to where he comes from in terms of computer art/design.

I can't wait to fully dedicate myself to Verve, that's for sure. But even then I'd love to keep it really fun to develop, to focus on things in such a way that I can build up more and more without having the code turn into total chaos. I'm already thinking about rewriting a large part of the whole thing. The interface has to be different, more generalized for me so I can get more specific for all of us. The input system right now is very direct, but an event based system would be more appropriate. The fluids are beautiful, but I already know and have tried successfully how to make them even better. So...all in all, once I have the chance, Verve will make some massive leaps for sure. If all goes as I envision it, nobody will miss what we have right now, but if it went too different, I'll keep a "legacy mode", hehehe. I really hope that won't be necessary, though.

I'm kinda tingling about making this modular system, though. It's really a kind access to "under the hood" and won't be a prominent feature you'd have to look at. I also would have to make sure that it can evaluate quickly enough so that it won't make the painting slow. I couldn't possibly tolerate that! :ugeek:
Anyway...a pretty module interface, hehehe...could be so fun. :)
Here to help! :D
System Info: Mac mini, Apple M1, 8 Gb, Sonoma 14.5 - secondary: AMD Radeon RX Vega 10, AMD Ryzen 7 (2.3 Ghz), Windows 11
Taron.de | Twitter | Pinterest | YouTube
User avatar

Posts: 1903

Joined: Sun Mar 23, 2014 1:48 pm

Post Sun Aug 24, 2014 9:19 am

Re: Suggestions

wow! thanks Pilou* very nice with some noise words : )

Thanks Taron*
i must try translate last comments better but Thanks*!
... one golden sentence from you! : "everything is easy, if you know everything."
we must try thing! about everythink! : )
User avatar

Posts: 1903

Joined: Sun Mar 23, 2014 1:48 pm

Post Mon Aug 25, 2014 8:10 am

Re: Suggestions

! my brother translate your comments this time and i am agree completely ! Thanks for explain and thanks for correct think and drive. i dont worry for verve because he have a good father!
i try find time for test and paint
and maybe use different way for next idea-wave : )
T*
User avatar

Posts: 1903

Joined: Sun Mar 23, 2014 1:48 pm

Post Thu Aug 28, 2014 10:53 am

Re: Suggestions

color push is great ... thanks for new fluid features! ... after some test i inspire with this ... vector fluids ...
explain: i know that with some setting, waves and fluids are moving bit borders may still sharp ... about a sharp smudge in borders and soft mix in center of shapes ...
i dream a bunch of ribbons 7+9 brush is paint and move very fast by vector method ... some points maybe like spline points ar sensitive and we have a draft and lite mode of fluidity in background and shaped with waves and result of them compute as a curved colorful strokes ... the vector process maybe temporary and after dry became resterized ...
fluidity always heavy when machines are old (sometimes like mine) or canvas is big ... the best and fastest way could a lite mode of fluids (not instead full mode) but optional for fast process when need ... like current HQ mode that heavy for paint but we can off paint and on-save ...
i have a suggestion for work space to ... you say legacy mode ... it is nice and maybe a good solution
in other viewpoint, verve may have two env. an intro/lite/brief/optional/custom UI and a standard one.
first is good for dummies! intermediates and fast explore and 2nd is nice for me! ... شوخی کردم
i saw some softwares like alchemy , artrage , sketchbook that have 2 modes
i think you knoe but after this when i have a bit time i attach my idea befor-after as a sketch ...

color-push is too clever ... من به نرم افزار تو بسیار خوشبین هستم
User avatar

Posts: 1098

Joined: Fri Jul 25, 2014 11:12 am

Post Thu Aug 28, 2014 1:00 pm

Re: Suggestions

Verve - such a little baby and how it is powerful!

In any case, if you have time Taron, I will appreciate to add the following features :) Yes, they are only nice to have, nothing important..

1. At now we have possibility to save all project (vrv) and settings (vrs). What about to store/load brush settings to a new special format? Vrb extension maybe ;) . Then I can have a folder with the brush library (to store the brush under appropriate name, for example 9_grass_brush etc.).
2. To have an ability to set exact canvas size using a text box or command line parameter.
3. Painter's palette attached to the local colorwheel. It could be something like a new small canvas without any special features (maye load/store its content would be great). :)

:roll:
PreviousNext

Return to Community [feedback, bug reports, discussions, etc...]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software