باسمه تعالی
ببخشید برادرم خواب هست و نمیتونه این متن زیاد رو برام ترجمه کنه
خلاصه و تستها امیدوارم کمکت کنه
simple method :
start with a colorful zebra texture
big brush #2/3 - bump off - dry mode - full build up
go to warp mode
w_on e_on
ctrl+shif clicks with big brush#2 for circles
shift drag for move
ctrl drag for local undo
...
after warp go to normal mode and start your marble
________________________________________________________________________
یک سنگ مرمر واقعی
جهت تعظیم و تواضع
HK Central Landmark mall shop wall marble pattern texture Nov-2013 007 [from wikimedia.org]

marbling image
روند ساخت تصاویر مرمرین با نرم افزار وروه
اول اینکه مرمر یک فراکتال طبیعی و هزارلایه و دست نیافتنی هست به مفهوم یک پدیده آشنا و در عین حال غریب
بعد اینکه همین آشنایی و قوانین اون قابل مشادهده و بررسی و الهام گیری هست
رگه های موازی - دایره های ریز و درشت متحد المرکز - گره های چوبی مانند - اتفاقات رنگی متنوع از طیف تا قطع یکباره در مسیر - رنگهای عجیب دلنشین در کنار هم بعضی واضح و بعضی مخفی - تماس دایره ها و گاهی ترکیب اونها - شارپ بودن و محو شدن رنگها در کنار هم ولی غلبه با رگه های تیز سنگی کننده تصویر - شکستگی های سنگی - بافت های یخی و کریستالی - تبدیل رنگ های روشن به تیره در بافت های جنگلی و همجوشی و ساندویچی - اثرات ریز و درشت نیروهای تصویری که در تمام جزئیات تصویر به درصدهای مختلف حضئر دارند و یک پیچیدگی دست نیافتنی و ظاهرا بیقاعده رو ایجاد کردند. - راجع به سنگ مرمر میشه خیلی حرف ها زد که هنوز هم حق مطلب ادا نمیشه و این به دید و مشاهده شما به عنوان الهام گیرنده و هنرمند مربوط میشه
ولی اینکه چه اتفاقی ایجاد میشه
process
مرمری شدن ظاهرا یک سری اتفاقات با نظمی پیچیده هست که ما اون رو با نمادهای ظاهری جالبی مثل رگه ها - دایره ها و ترکیب و شکستن اون دوایر - گرادینت و رنگهای متضاد و مانوس در کنار هم میبینیم. من اعتراف میکنم که اصلا ظرایف مرمرینی در کارهام مشاهده نمیشه چون ابزار و مشاهده ی من در اوایل راه هست امامیتونیم بگیم که این نرم افزار به خاطر تاکیدی که روی موهای قلم مو داره و با تصادفاتی که وقت نقاشی با حساسیت فشار رخ میده میتونه اون دوایر رو تا حد جذابی ایجاد کنه. مثل یک حس بارانی و قطارات چربی و قطرات ابروباد. با اضافه کردن امکان ری وارپ حالا ما میتونیم حرکت های بدست اومده ی قلم رو تکرار کنیم. این نکته هم باعث میشه ما از چند اتفاق تصویر متفاوت بتونیم شروع کنیم و خودمون رو به سمت یک وارپ واحد ببریم و تصاویر مختلف در این سفر با هم دوست و انیس شده و به هم جوش میخورند. من عمدا در لایه های مختلف یا در روی همون لایه قبلی بار ها و بارها این عمل ری وارپ رو انجام میدادم تا این سفر و تغییر هم عمومی تر بشه و هم پیچیدگی بیشتری پیدا کنه و نتیجه چندلایه و پیر و پخته به نظر بیاد...
خب دقیقا چه اتفاقی میفته
before & after
اول اینکه سعی میکنیم اونچه میبینیم رو شبیه سازی کنیم پس ما برای کنترل وارپ بهش یا یک بافت ساده میدیم یا یه بافت منظم و ریز که بتونیم تغییرات بد و خوب رو ازش تشخیص بدیم. پیشنهاد من یه تکسچر راه راه رنگارنگ هست. مهمترین نکته در مرمری ها همون رگه های منحنی و بازی های دایره ای هست. پس ما رگه ها رو خیلی آزاد و ساده وارد میکنیم و در وارپ میتونیم اون رو به نرمی و در سایزهای بزرگ و کوچک شکل بدیم و درواقع موج های اصلی تصویر رو مشخص کنیم. حالا مرحله واقعی تر کردن و در واقع جذاب سازی تصویری هست. این مرحله همونی هست که ما به طور عادی قادر نیستیم انجام بدیم و برامون معما ایجاد کرده. در واقع باید حالا به بافت های دایره ای رنگها رو در هم هل بدیم. دایره های این رنگ در اون رنگ ... همون گره های چوبی که حالا رنگ ها و دیوانه خودشون کردن و حس عجیب و چندلایه و هماهنگ و همگین کار از همینجا ایجاد شده. من دو راه به نظرم اومد حداقل:
راه اول اینه که یه تغییر عمومی بدیم مثلا با حالت سیال اینقدر رنگها رو آرام حرکت بدیم که از محل قبلیشون جابه جا بشن و راه دیگه اینکه با یه قلمی که رنگ رو دیوانه میکنه و جای اون رو تصادفی به هم می ریزه این کار رو بکنیم و بعد... با کنترل که تاثیر جدید رو پاک میکنه و یا با شیفت کنترل که اون قطراتی رو که گفتیم روی سطح میپاشه از همون بافت اولیه که حالا نیمه مخفی شده دوباره بهره بگیریم. توی این مرحله بهتره اولا از یه قلم هزار سر و نقطه نقطه استفاده کنیم مثل شماره 2 و از اپسیتی کمتر رنگی برای تغییرات ساده و درصدی که یکباره همه چیز محو نشه. مهمتر از همه برای بالابردن زیبایی مرمر و کنترل بهتر و یکدستی باید با سایزهای خیلی بزرگ قلم کار کنیم مثلا قلم های بزرگ تر از بوم.
چیزی که یه مرمر رو زیبا میکنه توانایی شما و حوصله و قلق یابی در کار هست. من وقتی چند مرمر به شما نشان میدم اونها رو به زحمت و گاهی شانسی پیدا کردم و هر تصویری و هر مرمری خودش زیبا نمیشه. این نمونه ها که ارسال کردم ماقبل و مابعد هستند. از بالا به پایین و از چپ به راست. همونطور که میدونید مهمترین چیز اینه که یه وارپ خوب برای ری وارپ های بعدی بسازیم. یعنی حالت دگرگونی سنگ رو دیزاین کنیم. . مرحله بعد اضافه کردن رگه ها به سنگ هست که دیگه توی حالت عادی انجام میشه.اینجا هم کار جالبتره اما هنوز مهمه. ما باید با تست زدن رگه های مناسبی رو پیدا کنیم یعنی منظق رگه بندی رو . بهترین راهش تست های سرراست و ساده هست مثل تاشه های تک رنگ یا بزرگی و کوچکی قلم یا منطقه بندی رنگی. اگر این قلق رو گرفتیم و نتیجه خوب شد یعنی حالا میشه وریشن اضافه کرد و سنگ رو پرجزئیات و خفن تر ساخت. اما در همین مرحله ممکنه معلوم بشه که ما به جای سنگ مرمر یه تکسچر آبکی و بیحال ساختیم و باید ولش کنیم. توی مرمرسازی شارپ بودن لبه ها خیلی مممه به این معنا که جاهایی که خیلی نرم رگه ها گرادینت خورد رو بهتره با قلم بافت بزنیم و اونجا رو از سادگی و مهمتر خرابی دربیاریم.
در بافت اولیه وارپ دقت کنید چون هر وارپ یه بار انجام میشه و نمیشه دو مرحله ای کردش چون مرحله دوم فقط ری وارپ میشه...
تست ها ساده هست چون من همه چیز رو حفظ نیستم. من با مرمری بودن بازی کردم و ادعایی ندارم. عمدا تستهای معمولی رو هم گذاشتم تا ببینید هم از نظری ساده هست و هم در عین حال همیشه به این راحتی ها نیست و برای خودم هم مشکله
...
